Fransızca “vitesse” sözcüğünden gelen vites, motorun verdiği dönme hareketini difansiyele aktaran araçtır. Vites, dişli takımlardan oluşur. Vites dişlilerinin araçta sağlayabildiği hız farklı ayarlarda sınıflandırılır. … Vites sisteminde motorun hızını ve gücünü belirleyen araç ise vites kutusu yani şanzımandır.

Vites ne zaman atılır?

Standart bir otomobil kullanımında arabanın kontrollü bir şekilde hızlanmasını istiyorsak devir göstergesi 2000'e geldiği anda vites değiştirmeliyiz. Eğer acemi bir şoförseniz bu konunun sizin için çok daha önemli olduğunu unutmayın. Araba 1. Viteste kalkar ve hemen sonrasında 2. Vitese takmanız gerekir.

Vites dişlileri nedir?

Şanzıman içinde yer alan bu parça, vites değişiminde çalışan dişli çarkların güç akışını sağlar. Kısacası 1. vitesten 2. vitese geçiş yaparken çarkların birbiri arasında geçiş yapmasını senkromeç sağlar. … Otomatik vitesli araçlarda da düz vitesli araçlarda da senkromeç bulunur.

Vites küçültme nasıl olur?

Bulunduğunuzdan önce vitese geçin. Örneğimiz için 3. vitesten 2. vitese geçiyoruz. Vites değiştirmeden önce gazı bırakmanız ve debriyajı aşağı bastırmanız gerekir. İstediğiniz vitese sahip olduğunuzda gaz verin ve debriyajı aynı anda bırakınız.

Otomatik viteste 2 ne demek?

2:Bu mod vites sınırını 2 olarak belirler. Bu modda da kalkış yapabilirsiniz. 1.viteste kalkar ancak 2.vitesi geçemezsiniz.

Hangi viteste kaç km hız yapılır?

Vitesler aracın gücünü, motorun devrini ve hızını ayarlar: 1.Vites: Minimum hız limiti 5 KM – Maksimum hız limiti 40 KM olup, 20 KM hızı aştıktan sonra ikinci (1.) vitese geçilir. 2.Vites: Minimum hız limiti 10 KM – Maksimum hız limiti 60 KM olup, 40 KM hızı aştıktan sonra üçüncü (3.) vitese geçilir.

Vites değiştirirken gazdan ayak çekilir mı?

Vites atarken ayak gazdan çekilmez, sabit de tutulmaz… Motor ve şanzıman devrini tutturacak kadar basarsanız veya kısmen çekerseniz ayağınızı gazdan bu araç için en sağlıklısı olacaktır.

Senkromeç bozulursa ne olur?

Senkromeç dişlilerinde, bağlantı noktalarında mekanik bir arıza ya da aşınma varsa vites değiştirirken ses gelebilir. Eğer bazı viteslerde sorun yokken bazı vites geçişlerinde sorun varsa mutlaka senkromeç arızası akla gelir. … Giriş veya çıkış millerinde bulunan yataklı (serbest dönen) vites dişlileri sıkışmış olabilir.