Eğer kanunlarda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre belirlenmemişse, tüketici ayıplı mala ilişkin haklarını, ayıp daha sonra ortaya çıksa bile malın kendisine tesliminden itibaren iki yıl içerisinde kullanabilir.Jun 1, 2020

Teslim Alinmamis ürün iptali olur mu?

ÖNGÖRÜLEMEYEN SEBEPLERLE ÜRÜN SÜRESİNDE TESLİM EDİLEMEZ İSE: Satıcı'nın öngöremeyeceği mücbir sebepler oluşursa ve ürün süresinde teslim edilemez ise, durum Alıcı'ya bildirilir. Alıcı, siparişin iptalini, ürünün benzeri ile değiştirilmesini veya engel ortadan kalkana dek teslimatın ertelenmesini talep edebilir.

Ayıplı mal iadesi süresi kaç gün?

Ayıplı ürünün internet üzerinden veya e-ticaret siteleri aracılığıyla satın alınması durumunda hiçbir gerekçe göstermeksizin malın iadesi sağlanabilir. Bu durumda cayma hakkı kullanılmış olacaktır. Cayma hakkının kullanımı için ise süre 14 gündür. Söz konusu süre, malın tesliminden itibaren başlayacaktır.

Aldığımız ürün hatalı çıktığında kaç gün içinde iade edebiliriz?

Cayma hakkına ilişkin ihbarın ulaşmasını takip eden en geç 14 (on dört) gün içinde mal/hizmet bedeli ve teslimat masrafları Alıcıya iade edilir ve 10 (on) günlük süre içinde mal/hizmeti alıcı iade etmekle mükelleftir.

Ayıpsız misli ile değişim kaç gün?

Bu seçimlik haklardan bir tanesi de “satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme”dir. Bu seçimlik hak, diğer tüm seçimlik haklar gibi, sözleşmede tüketicinin lehine bir tarih belirlenmediği takdirde, satış sözleşmesi kurulduğu andan itibaren 2 yıl içinde ileri sürülebilir.

Kargo ile gelen ürünü almazsam ne olur?

Size gönderilen kargoyu teslim almazsanız kargo alıcısına iade olur. Buradan size hiçbir borç çıkmaz, kargo ücreti böyle durumlarda göndericiden tahsil edilir ve gönderi göndericiye teslim edilir.

Internetten ürün siparis iptali CEZA VAR MI?

İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde, malın size teslim tarihinden itibaren 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkınız bulunmaktadır.

Tüketicilerin ayıplı mal karşısındaki hakları nelerdir?

Ayıplı Mal ve Tüketici Hakları

  • Satılanı iade etmeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme.
  • Satılanı iade etmeyip ayıp oranında satış bedelinde indirim talebinde bulunma.
  • Aşırı bir masrafı gerektirmemek koşuluyla bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere malın ücretsiz tamirini isteme.